Η Εθνική Αντίσταση μέσα από την βιντεοταινία


Με την ψήφιση του νόμου 1285/82, παρά το αίτημα για απόσυρσή του από τον Ε. Αβέρωφ, η πολιτική και ηθική αποκατάσταση όλων των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης (1940-1944) και η εθνική συμφιλίωση υπήρξαν "κατηγορηματικές εντολές του ελληνικού λαού" στις εκλογές της 18ης Οκτωβρίου 1981. Ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου διαπίστωνε ότι "σήμερα δεν ήρθαμε ούτε να διχάσουμε ούτε να δικάσουμε. Στόχος μας είναι η ενότητα. Αναγνωρίζουμε την ενιαία Εθνική Αντίσταση στο μεγαλέιο της και σαν συνέχεια του Αλβανικού Έπους. Ήρθε η ώρα δίπλα στους ήρωες του 1821, να τοποθετήσουμε στην εθνική μας μνήμη όλους εκείνους που έπεσαν στην περίοδο 1944-45". Παρόλο που η ιστορική συγκυρία αναπτύχθηκε διεξοδικά σε διαφορετικές εκδοχές στον κινηματογράφο των Δημιουργών της δεκαετίας του 1980, στη θεματική στράφηκαν διάφοροι παλαίμαχοι σκηνοθέτες με διαφορετικές, ωστόσο, προσλαμβάνουσες: ο Γ. Δαλιανίδης, αναπροσαρμόζοντας τον τραγικό έρωτα του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, σκηνοθετεί τον "Επικίνδυνο έρωτα - Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Απρίλη" (1989), μία βιντεοταινία με μία σχηματική αναφορά στην Εθνική Αντίσταση αλλά και στον Εμφύλιο Πόλεμο. Στο αντίπαλο στρατόπεδο, ο παράλογος φόβος της κομμουνιστικής εισβολής και κατασκοπείας αναβιώνει μαζί με τους στρατιωτικούς Ψάχο και Βαρτάνη στο remake της παλιότερης τηλεοπτικής σειράς "Ο άγνωστος πόλεμος" το 1987 από τον δημιουργό του, Νίκο Φώσκολο με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα.

ΠΗΓΗ

Share on Google Plus

Εκδότης billym

Cult Greek >> Η αλήθεια βρίσκεται στους Sex Pistols!!!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου