Ανδρικοί χαρακτήρες παρουσιάζονται στη θεματική των ιερέων, μοναχών και λοιπών εραστών της εκκλησιαστικής περιουσίας. Κάτι συμβαίνει και με τους αντίστοιχους γυναικείους: ο γυναικείος μοναχισμός εμφανίζεται ως θέμα το 1986 με δύο χαρακτηριστικές βιντεοταινίες: τις "Άγριες καλόγριες", βασισμένες στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Μ. Αντωνόπουλου, και τις "Αναρχικές καλόγριες" / "Τα τρελοκόριτσα", του Τ. Βουγιουκλάκη, ενώ το 1988, ο Α. Τεγόπουλος παρουσιάζει μια απίθανη μονή καλογραιών στη βιντεοταινία "Έλα μονή στον τόπο σου". Σ’ αυτή τη μονή, υπεύθυνη είναι η Περσεφόνη (Φ. Αρβανίτη), η οποία περιμένει τον διορισμό ηγουμένης για να μπορέσει να διοικήσει το μοναστήρι. Παρ’ όλα αυτά, αντί για ηγουμένη, διορίζεται ηγούμενος ο Ακάκιος (Σ. Τζελέπης), ο οποίος και βάζει κάθε άτακτη μοναχή στη θέση της. Την ίδια χρονιά ο Α. Τεγόπουλος σκηνοθετεί τη βιντεοταινία "Ακάκιε, τα μανούλια να είναι… φίνα" (1988), η οποία αποτελεί την άτυπη συνέχεια της προηγούμενης βιντεοταινίας. Χήρα παπαδιά έχει μείνει και η Κατερίνα (Μ. Καραγιάννη), στη βιντεοταινία "Σιγανοπαπαδιά" [(1988) του Α. Τεγόπουλου].Και στην παρούσα θεματική εμφανίζονται βιντεοταινίες με παραπλανητικό τίτλο, οι οποίες παραπέμπουν σε ιερατικό σχήμα ή σε μια πιο «ορθόδοξη» στάση ζωής: στη βιντεοταινία "Μια σιγανοπαπαδιά μαφιόζα" [(1987) του Σ. Στυλιανού], η Λόλα (Έ. Κρυστάλλη) δεν είναι παντρεμένη με κάποιο παπά, ούτε είναι καλόγρια. Είναι, απλώς, θρησκευόμενη και θέλει να σπουδάσει θεολογία, μέχρι που μπλέκει με αναρχικούς στην Κυψέλη!
ΠΗΓΗ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου