Στην αισθηματική κομεντί της ελληνικής βιντεοπαραγωγής, οι παραδεδομένες συμβάσεις του παλαιότερου ελληνικού κινηματογράφου μεταγράφονται σχεδόν αυτούσια, χωρίς, ωστόσο, να απορρίπτουν το δυναμικό πνεύμα της εποχής. Νεαρές πρωταγωνίστριες, όπως η Σοφία Αλιμπέρτη, η Καίτη Φίνου, η Ελένη Φιλίνη (ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1970) και η Τέτα Ντούζου καθιερώθηκαν με τους ρόλους που ερμήνευσαν στο κινηματογραφικό δράμα ή την κωμωδία της δεκαετίας του 1980 και αναδείχτηκαν σύντομα στα "δυνατά κορίτσια" της βιντεοταινίας - όχι μόνο λόγω των πολλαπλών συμμετοχών τους αλλά και των γυναικείων τύπων που αναπαράστησαν. Στη βιντεοταινία "Ένα ατίθασο κορίτσι [(1989) του Α. Κατσιμητσούλια], «φεμινιστική επανάσταση» έχει κηρύξει η μηχανόβια Καίτη (Σ. Αλιμπέρτη) στον πατέρα της και στους άντρες. Επειδή ο πατέρας της δεν την κάνει διευθύντρια στο εργοστάσιό του, η Καίτη αποφασίζει να γίνει συνοδός αντρών. Όταν γνωρίζει τον νεαρό Σάκη (Ν. Σταγόπουλος), τον οποίο πρέπει να συνοδέψει, ερωτεύονται. Ωστόσο,
η σχέση τους θα περάσει από πολλές περιπέτειες, λόγω των διαφορετικών νοοτροπιών τους. Στο αντίστοιχο υπο-είδος, η διαφορετική κοινωνική τάξη αποτελεί συχνά σημαντικό διαφοροποιητικό παράγοντα των σχέσεων, όπως στη βιντεοταινία Η πλούσια και το γκαρσόνι [(1987) του Φ. Φυλακτού], όπου η πλούσια και εκκεντρική Σίσσυ (Σ. Αλιμπέρτη) ερωτεύεται έναν φοιτητή μηχανολογίας (Γ. Βούρος) που κάνει την επανάστασή του ως γκαρσόνι.
ΠΗΓΗ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου