Εγώ και ο Σουγκλάκος


O Φωκίων Μπόγρης, ο τελευταίος σκηνοθέτης που έβαλε μπροστά από τον φακό του την πιο cult φυσιογνωμία του ελληνικού κινηματογράφου διηγείται μοναδικά πλάνα της ζωής του. Γνώρισα τον Απόστολο στα τέλη του 1998 μέσα από την ταινία του \"Τα Καθάρματα\", μία ταινία, η οποία μου άλλαξε την όλη αντίληψη που είχα μέχρι τότε για τον κινηματογράφο. Βλέποντας και τις υπόλοιπές του ταινίες έγινα αμέσως ο νούμερο ένα fan του.
Eφτιαξα ένα site για αυτόν μέχρι που το καλοκαίρι του 2001 ήρθε η στιγμή να τον γνωρίσω από κοντά με σκοπό να πάρω την έγκρισή του για το site και να το κάνω επίσημο. Ο θαυμασμός μου για αυτόν κορυφώθηκε γιατί είδα ότι πέρα από ένας κινηματογραφικός ήρωας ήταν και ένας ευχάριστος, ενδιαφέρων, ξηγημένος τύπος.
Το 2002, βαθιά επηρεασμένος από την ταινία του Αποστόλη \"Το Ρεμάλι της Αθήνας\", ξεκίνησα να γυρίζω την πρώτη μου ταινία \"Τα Ρεμάλια/Αθήνα 2004 Βία & Κτηνωδία\".
Ο Αποστόλης συμφώνησε να πάρει μέρος σαν φιλικό αντάλλαγμα για τη δουλειά που είχα κάνει με το site του. Δεν θα ξεχάσω την ημέρα που κάναμε αυτό το γύρισμα σε ένα σταθμό τρόλεϊ κοντά στο σπίτι του, στην οδό Αγίου Μελετίου. Ήταν σε τέλεια φόρμα και διάθεση.
Οι άνθρωποι εκεί μας άφησαν να γυρίσουμε την σκηνή μας μόνο και μόνο επειδή είδαν τον Αποστόλη. Αυτός ο άνθρωπος άνοιγε όλες τις πόρτες. Όταν το πρώτο cut της ταινίας ολοκληρώθηκε, το καλοκαίρι του 2003, ο Απόστολος με τίμησε με το να έρθει στο διαμέρισμά μου και να την δούμε μαζί.
Το διαμέρισμα ήταν γεμάτο με VHS και αφίσες από τις ταινίες του. Δεν ήταν δύσκολο να καταλάβει ότι ήμουν θαυμαστής του. Περάσαμε καλά και γελάσαμε με τον εμφανή τρόπο με τον οποίο έκλεβε \"Το Ρεμάλι του Αποστόλη\". Ήταν ένας φόρος τιμής στην ταινία που με έκανε να πιάσω κάμερα στα χέρια μου.
Ο Αποστόλης ήξερε πόσο ψηλά τον είχα και συχνά μου έκανε πλάκα. Λίγες μέρες μετά μου είπε ότι πίστεψε σε μένα και πως θα κάναμε ταινία μαζί σύντομα. Δεν ήξερα αν το έλεγε 100% στα σοβαρά, αλλά αμέσως έγραψα το σενάριο χωρίς να με νοιάζει αν έβγαζε νόημα η όχι.
Σεπτέμβρη του 2003 ξεκινήσαμε τα γυρίσματα για την Επιστροφή. Είχε έρθει πλέον η στιγμή να κάνουμε κάτι πιο σοβαρό μαζί και εξαιτίας της τριβής είχαμε κόντρες σχεδόν κάθε μέρα, χωρίς όμως να περνάμε τα όρια.
Oτι και να γινόταν εγώ ήξερα ότι ήταν ο ΣΟΥΓΚΛΑΚΟΣ, ο άνθρωπος που θαύμαζα και που επιτέλους είχα την ευκαιρία να έχω σε ταινία μου, ενώ αυτός γνώριζε ότι ήμουν ο μεγαλύτερος fan του.
Oταν το γύρισμα τελείωνε και το άγχος έφευγε ήταν όλα τέλεια μεταξύ μας και κάναμε χαβαλέ, συχνά με αποκαλούσε κουφάλα ή σκηνοθετάρα και έλεγε διάφορα αστεία για μένα. Στο γύρισμα στην Κόρινθο παλέψαμε λιγάκι στην παραλία , όχι στα σοβαρά φυσικά.
Κάθε μέρα στο γύρισμα ήταν μία πραγματική περιπέτεια, όλα πήγαιναν στραβά, τα λεφτά τελείωναν χωρίς να το καταλάβουμε αλλά δεν τα παρατάγαμε με τίποτα. Δεν με εμπιστευόταν 1.000% στον τεχνικό τομέα (ήμουν μαθητευόμενος) και όντως η ταινία είχε τουλάχιστον ένα λάθος σε κάθε πλάνο της.
Iσως όμως και αυτός να ήταν ο λόγος που η ταινία έγινε αυτό που λέμε cult. Πλέον μπορώ να την εκτιμήσω μόνο και μόνο σαν ένα ντοκουμέντο, σαν την τελευταία δουλειά ενός σημαντικού, λατρεμένου και αξέχαστου ήρωα του κινηματογράφου.
Μία ακόμα εμπειρία που έζησα μαζί του ήταν το ταξίδι στη Θεσσαλονίκη για τη συμμετοχή μας στο 1ο Φεστιβάλ Ελληνικού Cult κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ο κόσμος εκεί τον λάτρεψε. Ήταν ο Σουγκλάκος. Δεν μπορούσαν παρά να τον λατρέψουν.
Ανέβηκε στη σκηνή του Μύλου και έσπειρε τον πανικό, έκανε ολόκληρο το μαγαζί να κουνιέται. Δεν τον άφηναν να κατέβει. Ο Σουγκλάκος δεν ήταν ένα ακόμα από τα γελοία προϊόντα της τηλεόρασης που κάνουν μία επιτυχία και ξεχνιούνται μετά από δύο μήνες.
Μετά από λίγα χρόνια θα αναφερόμαστε στον Αποστόλη σαν ένα φαινόμενο μιας και δεν πρόκειται να ξαναεμφανιστεί κάτι παρόμοιο στη χώρα μας. Ήταν ένας λαϊκός ήρωας ο οποίος πρόσφερε την αυθεντική διασκέδαση και κέρδιζε όχι το άφθονο χρήμα αλλά την αγάπη και την αναγνώριση των απλών ανθρώπων. Και για έναν πραγματικά απλό άνθρωπο όπως τον Αποστόλη αυτό ήταν παραπάνω από αρκετό.
INFO: O Φωκίων Μπόγρης είναι σκηνοθέτης. Εχει σκηνοθετήσει το \"Τα Ρεμάλια/Αθήνα 2004 Βία & Κτηνωδία\", το οποίο γυρίστηκε το 2002 και το \"Η Επιστροφή των Καθαρμάτων\", με πρωταγωνιστή τον Απόστολο Σουγκλάκο.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Momento
Επιμέλεια: Δημήτρης Θεοδωρόπουλος

ΠΗΓΗ

Share on Google Plus

Εκδότης billym

Cult Greek >> Η αλήθεια βρίσκεται στους Sex Pistols!!!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου