Η σχέση επιθεώρησης και βιντεοταινίας


Καθώς αρκετά από τα σενάρια των ελληνικών βιντεοταινιών προέρχονταν από επιθεωρησιακούς συγγραφείς, όπως ο Β. Μακρίδης, ο Ν. Καμπάνης κ.ά., ήταν αναμενόμενη η παρείσφρηση σατιρικών στοιχείων με έντονες κοινωνικοπολιτικές αναφορές μέσα σ’ αυτά. Συγχρόνως, η ατάκα από την επιθεώρηση συνδυάστηκε με τη βωμολοχία και τις σεξουαλικές αναφορές, οι οποίες άρχισαν να επικρατούν στον εμπορικό κινηματογράφο και στο θέατρο τόσο σε επίπεδο τίτλων (Άλλος Χαβάη, άλλος πληρώνει, 1986) όσο και ρόλων από τις αρχές του 1980. Δημοφιλείς ηθοποιοί, όπως ο
ο Ν. Παπαναστασίου, αξιοποίησαν την «ελευθερία του λόγου» και τα νέα ήθη της δεκαετίας του 1980 και στράφηκαν σε περισσότερο τολμηρές αναφορές. Με συχνά εξωφρενικές μεταμφιέσεις και αφοπλιστικό χιούμορ, ο δημοφιλής ηθοποιός υποδύθηκε μία σειρά από κωμικούς χαρακτήρες, οι οποίοι για οικονομικούς λόγους, θα πρέπει να αλλάξουν την ταυτότητά τους. Στη βιντεοταινία του Ο. Κωστελέτου "Η γυναίκα μου, ο Αντρέας" (1987), ο μπατίρης ηθοποιός Ανδρέας (Ν. Παπαναστασίου) θα υποδυθεί τη σύζυγο ενός δικηγόρου, όταν θα έλθει για "επίσκεψη" στην Ελλάδα η θεία του από το Χαρτούμ. Για μια ακόμη φορά υποδύεται έναν άνεργο ηθοποιό ονόματι Παύλο στη βιντεοταινία "Μας κούφανες όλους, γιατί;" [(1987) του Ο. Κωστελέτου], στην οποία αναγκάζεται λόγω
ένδειας να παραστήσει με αμοιβή διάφορους ρόλους σε ποικίλα περιβάλλοντα για να καταλήξει νοικιασμένος γαμπρός στο σπίτι της Μαρίνας (Ε. Κρίτα), την οποία και θα παντρευτεί. Τέλος, ο ηθοποιός
υποδύεται και τον κομπιναδόρο που μεταμφιέζεται και σ’ άλλες δύο βιντεοταινίες "Τόλμη και αλητεία" [(1988) του Ό. Ευστρατιάδη] και "Ο μυαλοπώλης" [(1990) του Ό. Ευστρατιάδη] αντίστοιχα.


ΠΗΓΗ

Share on Google Plus

Εκδότης billym

Cult Greek >> Η αλήθεια βρίσκεται στους Sex Pistols!!!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου