Ο ρόλος των ενστόλων γυναίκων στις βιντεοταινίες


Ένα μεγάλο βήμα στα τέλη της δεκαετίας του 1970, συμπληρώνει τις γυναικείες διεκδικήσεις: η θητεία στα στρατιωτικά και αστυνομικά σώματα. Σε επίπεδο κινηματογραφικό, ενώ, όμως,
η εμφάνιση των πρώτων ένστολων γυναικών στην Αστυνομία επηρέασε πρωτίστως το κοινωνικό δράμα, όπως συνέβη στην περίπτωση της κινηματογραφικής ταινίας "Έξοδος Κινδύνου" (1980) του Ν. Φώσκολου, δεν απέκλεισε την παρουσία κωμικών γυναικείων χαρακτήρων στη μεγάλη οθόνη: στο φιλμ "Της πολιτσμάνας το κάγκελο" (1981) ο Κώστας Καραγιάννης σκηνοθετεί την ηθοποιό Ρένα Βλαχοπούλου στον αναπάνταχο ρόλο της μεταμφιεσμένης ενστόλου που εκδικείται τον τοκογλύφο Φαγάνη στην κοσμοπολίτικη Κέρκυρα. Στην Αθήνα, όμως, ένας άνεργος
άντρας, ο Αχιλλέας Ταλαίπωρος, αντιστρέφει τους ρόλους και αναδεικνύεται στην πρώτη "σφυρίχτρα" της σχολής γυναικών τροχονόμων - δεν είναι άλλος / η από την "Τροχονόμο Βαρβάρα" του Ό. Ευστρατιάδη. Τροχονόμισσες, μπάτσες και μπατσίνες εμφανίζονται δυναμικά στην ελληνική βιντεοπαραγωγή: στη βιντεοταινία "Τρελλές αστυνομικίνες... Απίθανα θηλυκά" (1987), τέσσερις αδελφές κατατάσσονται στο σώμα τροχονόμων με ιλαροταγικά αποτελέσματα για τον άμοιρο πατέρα τους. Κι ενώ η "Μπάτσα" (1988) του Ό. Ευστρατιάδη θεωρεί το ΑΤ της υπόδειγμα καθαριότητας κι αισθητικής, ούσα κρυφά ερωτευμένη με τον διοικητή της, η "Πολιτσμάνα" Δ. Στυλιανοπούλου είναι του "σαματά η μάνα" στην περίπτωση της ομώνυμης βιντεοταινίας (1986) του Κ. Καραγιάννη. Ο σαματάς προσωποποιημένος εντός κι εκτός ΑΤ!


ΠΗΓΗ

Share on Google Plus

Εκδότης billym

Cult Greek >> Η αλήθεια βρίσκεται στους Sex Pistols!!!
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου