Καλημέρα Κούλα τι κάνεις; Να σαι πάντα καλά. Κι όταν είσαι κοντά μου και όταν είσαι μακριά. Λίγο το καλοκαιράκι λίγο ο Πάριος που ακούει ο γείτονας με επηρέασαν, για αυτό και ο τόνος μου σήμερα θα είναι εξομολογητικός σχεδόν. Όχι δεν με πιασαν οι ευαισθησίες μου σαν την γνωστή επιτυχημένη Αιγαλεώτισσα Καιτούλα Γαρμπή γιατί οι ΑΝΤΡΕΣ οι σωστοί, οι πρόστυχοι, οι ΑΝΤΡΕΣ οι αλήτες δεν έχουν ευαισθησίες. Αλήτες που λες Κούλα μας είπαν μια βραδιά εμένα και τον αδερφό μου. Η σχέση ανάμεσα σε δυο αδέρφια του ίδιου φύλου και δη του ίδιου φίλου είναι ιδιαίτερη. Δυνατή εκτός αν μπει καμιά βρωμιάρα ανάμεσα μας και μας χωρίσει. Όχι Κούλα μου δε λέει για σένα η μητέρα Σμυρνή. Πως θα μπορούσε άλλωστε να εκφραστεί με τέτοια λόγια για την αδυναμία των γιών της. Ξέφυγα πάλι. Επανέρχομαι πάραυτα Δημήτριος. Η αδελφική σχέση που λες Κούλα μου είπαμε είναι δυνατή μα περνάει από πολλά στάδιο, μένοντας όμως σταθερό θεμέλιο στο δημιούργημα που λέγεται ζωή. Μιλάμε πρέπει να κάνω τουλάχιστον 10 λεπτά παύση ώστε να απολαύσω καταχειροκροτούμενος την αποθέωση από το κοινό μου. Δεν κατάλαβα ο Παπακαλιάτης γράφει καλύτερα; Ξέφυγα ακόμη μια φορά.
Ποια καλτοταινία θα μπορούσε να αποδώσει καλύτερα το μεγαλείο της αδελφικής σχέσης καλύτερα από τη «Στροφή» του Γιάννη Δαλιανίδη άραγε; ΚΑΜΙΑ! Παρακολουθούμε λοιπόν Κούλα την ιστορία του Πάνου και του Σταμάτη δυο τίμιων αδερφών που διατηρούν συνεργείο σε μια περιοχή της Αθήνας. Ο Πάνος με τη βοήθεια του αδερφού του τρέχει περιστασιακά σε αγώνες με μηχανές. Η καψούρα του η μεγάλη ήταν οι μηχανές μέχρι που γνώρισε μια γκόμενα. Αντιγράφω από το οπισθόφυλλο της βιντεοκασέτας της εποχής. Η Αθήνα φαντάζει στα μάτια των πολλών ως η μοναδική διέξοδος από τη φτώχεια και εργασιακός παράδεισος –μιλάμε για τόσο παλιά Κούλα-.Η Χαρούλα (Λίνα Ράκα) και η Στέφη (Σοφία Αλιμπέρτη), μαζί με τους φίλους τους, το σκάνε από τα σπίτια τους στο Ναύπλιο και πηγαίνουν στην Αθήνα. Οι φίλοι τους θα φυλακιστούν και αυτές θα πιάσουν δουλειά σε μπαρ, όπου η Χαρούλα θα γνωρίσει τον Πάνο. Μαζί θα αρχίσουν και τα ναρκωτικά.
Ο Πάνος ήταν άμαθο παιδί Κούλα και ας ήταν Θεος με μια παράξενη μορφή όπως τραγούδαγε στους τίτλους αρχής ο αείμνηστος Βλάσσης Μπόνατσος. Έτρεχε, έτρεχε, πήγαινε στο διάστημα, στο φως ένας ιππότης μοναχός. Η πρέζα όμως είναι άτιμο πράγμα. Σε διαλύει και όταν τελειώνουν τα φράγκα ο Πάνος και ο Σταμάτης χωρίζουν τα τσανάκια τους. Σπατσάρουν ρε παιδί μου πως το λένε! Ο Πάνος μπλέκεται με τον υπόκοσμο. Γνωρίζει και τον Ψείρα αφού έχει ξεπουλήσει όλα του τα υπάρχοντα. Συγκλονιστικότερη όλων η σκηνή που μπουκάρει ο Χαλκιάς στο σπίτι τους φωνάζοντας άσε κάτω τον ενισχυτή ρε. Ο ενισχυτής είναι δικός μου απαντά ο Μιχαλόπουλος. Εγώ τον πλήρωσα- Ποιος τον πλήρωσε ρε πούστη; Άστο κάτω ρε κωλόπαιδο. Η σκηνή με την Κούλα Αγαγιώτου να κλείνει τα μάτια της ενώ τα δυο της βλαστάρια χτυπιούνται λες και κοπανάνε χαρτόκουτα, είναι από τις πιο χαρακτηριστικές στη φιλμογραφία του Δαλιανίδη. Λεφτά δεν υπάρχουν και η άσπρη είναι πλέον δυσεύρετη.
Ο Ψείρας ετοιμάζει ένα κόλπο στην Τουρκία. Μια ωραία φτιάξη να πούμε. Βρίσκει μηχανή στον Πάνο και εκείνος ξεκινάει για ένα ταξίδι που θα αλλάξει πολλά. Η μπίζνα στην Τουρκία στραβώνει και τους μπουζουριάζουν και τους 2. Τον Τούρκο μπάτσο υποδύεται Ο Μιχάλης Γιαννάτος λίγο πριν μας συγκλονίσει ως δεσμοφύλακας στο Εξπρές του Μεσονυχτίου. Ο Ψείρας ( Ο άγνωστος Πάρης Αναστασόπουλος σε μια ερμηνεία που ξεχωρίζει) όταν φτάσουν τα κανάλια φτύνει την κοινωνία που υπνωτίζει τους νέους με το χόρτο τα χάπια και τις σκόνες, ενώ ο Πάνος ξεσπά σε κλάματα μόλις δει τη μάνα του. Κι όμως Κούλα μου και οι άντρες κλαίνε. Ο Πάνος προσπαθεί να καθαρίσει. Η Χαρούλα αφού έχει εκπορνευτεί ( πως τα γράφω έτσι ο λόγιος!) προκειμένου να βρίσκει χρήματα για τη δόση της εγκαταλείπει τον Πάνο. Εκείνη μπαίνει σε λουσάτη κλινική αποτοξίνωσης, ενώ ο Πάνος προσπαθεί να καθαρίσει μόνος του με τη βοήθεια της μάνας είναι μόνο μία Κούλας Αγαγιώτου. Κάθε φορά που τον ακούω να κραυγάζει Δώσε μου το κλειδί κωλόγρια. Δώστο μου γαμώ το στανιό μου και αρχίζει στις σφαλιάρες τη μάνα του, μου σηκώνεται η τρίχα. Με τα πολλά καθαρίζει ο Πάνος και αρχίζει να ψάχνει τη Χαρούλα. Ακολουθεί ηχογραφημένη συνομιλία. Ναι τη Χαρούλα θα ήθελα, Συγνώμη, είπαμε συγνώμη αει σιχτίρι μαλάκα! Χαρούλα γιοκ οπότε ο Πάνος επιστρέφει στην πρώτη του αγάπη και παντοτινή τη μοτοσικλέτα. Γιατί τελικά η μοτοσικλέτα αποδείχτηκε η καλύτερη γκόμενα. Με αυτό το σλόγκαν γροθιά στις ανθρώπινες σχέσεις που θα το λάνσαρα αν είχα μαγαζί με μηχανές και θα χεζόμουν στο τάλιρο κλείνω και αυτή τη συνομιλία μας Κούλα, έχοντας αποτίσει το φόρο τιμής που της αξίζει. Till the Next time Κούλα, Stay Cult!
ΠΗΓΗ
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου